piątek, 29 marca 2013

Mleko migdałowe - zdrowe i pyszne

Każda osoba, która choć trochę interesuje się żywieniem dobrze wie, iż mleka krowiego nie należy pić. Wiedziałam o tym i ja i od lat nie piłam, co nie znaczy, że nie tęskniłam od czasu do czasu, ale zdrowie jest dla mnie ważniejsze. Dlatego, gdy udało mi się znaleźć zdrowy zamiennik podskoczyłam z radości.

Mleko migdałowe jest megazdrowe i pyszne. 
Zacznijmy od migdałów. Te smakowite bakalie robią cuda w naszym organiźmie. Są pełne odżywczych witamin, białka oraz wapnia.

Dla starożytnych migdały były symbolem miłości dziewiczej. Posiadają piękne białe kwiaty ich łacińska nazwa to Amygdalus communis L.

Co dają naszemu ciału?

  • piękną, lśniącą skórę, dzięki witaminom E 
  • pomagają w zachowaniu szczupłej sylwetki 
  • obniżają cholesterol
  • działają uspokajająco na układ nerwowy dzięki dużej ilości wit. B2 oraz magnezu
  • pomagają w chorobach nerek i układu moczowego, 
  • wzmacniają serce i układ krwionośny
  • wspomagaja florę bakteryjną jelit
  • wzmacniają system immunologiczny
  • służą naszym kościom
Migdały - samo zdrowie!

Wracając do mleka migdałowego, jest ono rekomendowane do picia, gdyż nie zawiera szkodliwej dla organizmu laktozy, w przeciwieństwie do mleka krowiego oraz nie zostawia śluzu w organiźmie. I co najważniejsze, nie zawierają antybiotyków, którymi karmione są krowy, by dawały mleko. Po prostu samo zdrowie!

Migdały kiedyś stanowiły wspaniałe źródło pożywienia, może warto wrócić do tych czasów?



1 komentarz:

  1. Mam nietolerancję laktozy :) Dobrze wiedzieć, że mleko migdałowe go nie ma:)

    p.s.
    Zapraszam do mnie;) blog o kobietach i ich spojrzeniu na niektóre wybryki mężczyzn :) http://yunoha.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń