poniedziałek, 7 marca 2011

Jesteś prawo czy lewoskrętna?

Wiele się mówi o tym, że kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa. Moim zdaniem różnica polega w czym innym. A mianowicie w tym, czy jesteś lewo, czy prawoskrętna. A dokładnie chodzi mi o mózg.

Zanim zaczniesz czytać dalej najlepiej sprawdź sama. W którą stronę obraca się tancerka? W lewo czy w prawo?


Nie ukrywam, że ja widzę jak się porusza w prawo... Ale czasami coś mi przeskakuje w mózgu i widzę jak się obraca w lewo i mimo usilnych starań, by zobaczyć, że się kręci w prawo - nie udaje mi się :-)

Jeśli widzisz tancerkę kręcącą się w lewo to jesteś:
- logiczna
- racjonalna
- analityczna
- obiektywna
- lubiąca sekwencje

No i przede wszystkim lubiąca - myśleć!

Jeśli widzisz tancerkę obracającą się w prawo to jesteś:
- intuicyjna
- holistyczna
- woląca syntezę
- subiektywna

No i przede wszystkim lubiąca - czuć!


I teraz naprawdę trudno będzie się dogadać osobie, która myśli tylko lewą półkulą z osobą, która myśli tylko prawą półkulą. Po prostu to będą osoby, jak z dwóch różnych planet. Gdy jedna będzie mówiła o uczuciach przedstawiając jakieś zagadnienie, druga będzie stukała się w czoło. Gdy ta druga zacznie przytaczać szczegółowe dane, ta pierwsza zacznie ziewać, myśląc "co za nudziarz!". Porozumienie między takimi osobami może być sporym wyzwaniem dla nich obu! Po spotkaniu mogą mieć o sobie jak najgorsze zdanie. A najlepsze jest to, że obie mogą mówić na ten sam temat i mieć rację! Tylko ujętą z dwóch zupełnie różnych punktów widzenia. Ot, i takie jest życie!

Dlatego czasami nie warto się kłócić, wystarczy zadać sobie pytanie, jaką półkulą mózgu ta osoba się posługuje? Może po prostu odbiera świat inaczej niż ja?

4 komentarze:

  1. jeśli ja widze tancerke, która sie kręci w prawo i ona rzeczywiście kręci sie w prawo, to znaczy, że to ja jestem bardziej analityczna, logiczna i racjonalna, niz osoba, która widzi źle. Chyba.

    OdpowiedzUsuń
  2. chodzi o to, że nie ma tutaj złej odpowiedzi, dla jednych kręci się w prawo dla innych w lewo. Wszystko zależy od Twojego mózgu i postrzegania świata. Ten obrazek jest na to dowodem: http://www.wykop.pl/ramka/293267/obracajaca-sie-baletnica-ulatwienie-gif/

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie co parę sekund zmieniają się strony;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uhm , Tancerka ma podniesioną lewą rękę i piękną lewą nóżkę i za nimi się kieruje czyli w lewą stronę ...
    - jak to można widzieć inaczej? ;o( że z perspektywy "widza" to jest nasza, prawa strona???

    OdpowiedzUsuń