niedziela, 6 lutego 2011

Współistnienie

A dziś poruszę taki może mało popularny temat jak współistnienie. W sumie rzadko kto używa dzisiaj tego słowa. Ale tak się składa, gdy siedzieliśmy wczoraj z grupą ludzi i rozmawialiśmy na temat rozwoju osobistego to słowo padło. Użyłam je, by podsumować wypowiedź dwóch mężczyzn. Powiedziałam "Gdy tak was słucham przychodzi mi na myśl jedno słowo. Jest to: współistnienie.". I wszyscy się zgodzili, że to właściwe słowo.

Jest taka opowieść suficka:

Madżnun zapukał do drzwi Lajli.
- Kto tam?
- To ja.
- Odejdź. Nie ma tu miejsca dla mnie i dla ciebie.
Madżnun udał się do lasu, medytował przez dłuższy czas, a następnie powrócił.
- Kto tam?
- To ty.
Drzwi otworzyły się.

Przyglądając się różnorodności życia, form istnienia odróżniamy "ja", "ty", "my", "oni", "to". Jednak wznosząc świadomość na wyższy poziom docieramy do punktu, gdy widzimy współistnienie, które zlewa się tworząc Jedność. Czujesz to?

Nasza rzeczywistość jest współdzielona przez wszystkie istoty jakie istnieją. Czy wiesz jak jest nas dużo? I czy wiesz, że wszyscy stanowimy i tak Jedność?

Czy jest w takim razie sens walczyć z kimkolwiek? Majanie witają się powiedzeniem In Lak'ech, co znaczy "Ja jestem innym ty".

W każdej sekundzie wybierasz jak się czujesz. Współistniejesz z innymi istotami. Co wnosisz?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz